lördag 31 mars 2012

Tack Maria, det går framåt....

Det är mycke att lära sig ännu, men ingen blir väl någonsin fullärd, för man vill alltid lära sig mer.
Datavärlden är en knepig sak, men fantastiskt spännande trolleri. överkurs och fotoskape är nu här.








Som tack för goda råd och dylikt får du
en bukett tulpaner.

Men det blir inte alltid som man tänkt sig, visserligen kan jag ändra hur mycke som helst,  MEN,
jag blir frustrerad när det inte går så fort som mina tankar, tiden flyger och tyvärr har jag annat
att göra oxå ( kan du tänka). Jag fick ju en Canon Power Shot 5x. av Tina, och den är ju klart mycke
bättre än den andra. Jag kan zooma in bra, så jag är nöjd just nu, idag, men en som din Maria .......
Så här får du se några in zoomade foton, blev själv ganska nöjd, men har många frågor till dig kvar.















Den här lila saken är, Gelé kulor i en bullig vas, taget uppifrån, tog flera bilder att välja ut.


                 Det blev rätt häftigt och fantasifullt, utan behöva tricka med datorns hjälp.









Dessa kaktus blommor hade jag tänkt
tricka lite med, men har inte tid att leka.
Vill gärna ha en del råd senare.




UTOMJORDINGAR,  det vet jag att du INTE gillar, varför fattar jag inte, förklara gärna det.



Min vilda fantasi ser det som en liten tuff, smått arg krabat, med stora fladdriga öron,
ögon, näsa, morrhår och en käft, den kanske bara vill skrämmas, är igentligen en rädd
UTOMJORDING.


ORKIDÈER  är fantastiskt vackra blommor.
Den som har livlig fantasi måste väl oxå se lite olika monster eller annan fin varelse i dem ! ?



Titta riktigt noga Maria, ser du inte den enorma vackra skönheten i dessa Orkidéer


    HOKUS POKUS,  en knallröd ros blev vit och vågig,  ja bara ett fototrick.


Vilken skildnad på närbilden av svärmors tunga, än med den förra bilden och kameran.


Kameran spelar mig ett spratt, så går det när man leker och testar lite av varje, vad är det för nåt.









Det är krukan där tuppen sitter på.












                        Naturen inbjuder till sex party,  eller är det Påskatuppen som galer.


















                   Bättre och bättre dag för dag ............. så sjung med välbehag... Aha Aha........

                    Jag önskar er en trevlig Palmsöndag, ha det så gott och  MÅ VÄL  /   Eva







4 kommentarer:

  1. Vad är det för jäkla foto du hittat på mej!!!!
    Det du kallar utomjordingar tycker jag ser ut som fjärilar därför är dom äckliga. Fast så nära du tagit så ser det mer ut som utomjordingar. /Knatten

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fotot ovanför pianot, där du och dina syskon finns med, så ser du ju ut.
      För en mor världens finaste.

      Radera
  2. Vilka fantastiskt vackra bilder - du lär dig snabbt du! Jag gillar orkidéer, i alla fall dom "vanliga". Däremot inte dom där som ser alltför konstiga ut eller har blacka trista färger. dom är absolut inget för mig. Men dina närbilder ser helt otrolig ut!!
    Hur slutade dagen, fick du till något bra/dåligt (välj det som passar) aprilskämt!? Eller du kanske gjorde som jag, glömde bort det.
    Varje år tänker jag att jag ska hitta på något riktigt roligt, men jag hinner aldrig innan jag själv blir lurad och sen måste det ju gå en massa timmar och då har jag glömt det. Eller också kommer jag inte på något hur jag än grubblar. Det ska ju vara något trovärdigt, inte bara något fånigt. Men gubben min är skicklig på det - och jag går på det precis varje år!

    SvaraRadera
  3. Visst kan jag hålla med om utomjordingar..men vackra sådana! För mig så står den fågelliknande varelsen som en väktare för att bevaka så inte vem som helst kommer och suger näktar ur blomman. Rasande fina foton!!
    Kram Ninni

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.