söndag 2 september 2012

Grattis Maria 45 år



Vi önskar Dig allt gott på Din födelsedag, att min lilla tös fyller 45 år är mig helt omöjligt fatta.







Se en sådan gullig liten 8 månaders Maria, alltid glad och sprallig (redan då). Jag var 19 års mor.






                              Här är tösen 14 år, nog känner vi igen leendet och glimten i ögat.





                                                                Maria 18 år




                                                                Maria 30 år

Tiden går och klockan slår och tur är väl det, så brukar jag säga. Varje ålder har sin charm.







På fredagskvällen firade vi Maria med lite gott käk på restaurang "Bambu" mongolisk buffe.
Här tränar hon att äta med pinnar, det gäller bara att få in det rätta greppet sen går det bra.






Här äts det av Suchshi (stavning?) jag är all-ätare men egentligen så smakar "det" inte så speciellt.
Och det sa Maria oxå, maken Johan övervakar prosiduren, nä dä får de ha försig själva.
                                 Vi och familjen hade en goe trevlig kväll tillsammans.






Den veckan som gått var full av händelser, jag och sonhustrun + hennes mor Ulla var i onsdagskväll
på Oriflames 45 års jubileum i Värnamo. Av de åren har Maria varit med i 20 år, inte illa va ! ?


Denna kväll bjöds det på mycke spex och trevligheter, såklart mat o dryck därtill.




Onej vad försigår här då ?!  Nä inte striptis, men näst därpå, Chefen själv, bjöd på sig själv,
inför ca 50 st damer. Inte illa det heller ! Ser inte min Maria lite chenerad ut ? eller ?  Å inte då !

Vi alla skulle bara röra på fläsket lite och inte stelna till, men han tyckte att vi skulle ha en sån dress.

                                               Jodå !  det blev mycke skratt o skratt !!!!






                Sen var det Marias tur att spexa och bjuda på sig själv, det gjorde du bra Maria.


        Hon sa typ så här >  " är det kafferep här med en massa skvallertanter" då vill jag vara med.

                                        Lokalen vi satt på var faktiskt Cafe  Kaffe-repet.
                                     



                                 Här talar hon om hur man ska sminka sig, hmm det blir lite galet.






                                 Nää,  han ville inte bli sminkad, det räckte med "Durty dansing"







                Ja det blev en rejäl överraskning den kvällen, nu får du "sälla" dig till revy-gängen.
                              Behöver inte Värnamos teatersällskap mer folk, där skulle du passa.






Ha en fortsatt bra födelsedag, kram Maria (knatten) önskar mor

/ Eva
















3 kommentarer:

  1. Oj vad söt jag var!!! Iallafall på den första bilden. Tack mor! /Knatten

    SvaraRadera
  2. Hon är helt klart igenkännbar din dotter! Trevligt att få se lite kul bilder på henne!!
    Jag ÄLSKAR sushi och med massor av i grön pepparot och inlagd ingefära så smakar det VÄLDANS MYCKET! :-)

    SvaraRadera
  3. äntligen hitta jag din blogg, har ny dator och kom inte ihåg ditt blogg namn.<
    men va söt lilla mamma va, haha =)

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.