måndag 8 oktober 2012

Här fick jag fikon . . . . . . . .


inte vilka fikon som helst, utan färska fikon, "pallade" fikon.  Men vi var flera som gjorde det
ni förstår det är sådant som vi resenärer och äldre folk sysslar med på resor. Spännande kul !







Vi minst det som igår våra första "pallnings år"  lite små rädda vad ägaren skulle säga om han såg det,  och det gjorde han.  Men med orden, ät så mycket ni vill,  ha ha ha,  som vi skrattade och skojade.



                                Ta den där och den där . . . . .





                      Rolf var lite skeptisk för fikonen,  det är väl klart att de är ät-dugliga sa jag.











Ja men se så färsk och fin och fräch den ser ut,  det är bara att ta en tugga,  mnjää jag vill inte
                                                                     äta sådant nu sa han.







Fjant vad är det för dumheter ! det är väl klart du ska smaka !  tro du fikonen är giftiga, urlöjlig karl.

Jag åt upp den utan att falla ner sten-död, ja sen vågade han oxå,  Rolf hade aldrig ätit färska fikon förr.








Kolla vilken härlig köttig fruktig fikon-frukt,  den smakade bara mer och mer, vi plockade fler o fler

                                nä nu får det vara nog med nyttigheter,  ja jag åt bara av frukt-köttet.


                                                              Vad trodde ni då !












Vad tycker ni om den här bilden då ? !  Jag jagade en nyckelpiga med kameran, den kröp på en gren
jag fick ta många bilder innan jag blev nöjd.  Men nu i efterhand blev den kanon tycker jag själv.








Det är några dagar kvar på resan, det bästa återstår.

Kram/ Eva


















2 kommentarer:

  1. Har läst tillbaka och fattat att det var en underbar semesterresa, mycket att titta på och mycket att njuta av! Alltså precis som en semester ska vara!!

    SvaraRadera
  2. Färska fikon mums
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.