måndag 3 december 2012

Det strålar en stjärna . . . . .



som lyser upp advent och även snön har fallit ner, som gör att marken ljusar upp vårt mörka land.

En åldrig stjärna av halm som varit med i många år får lysa upp vårt fönster ända fram till KNUT.







Den 1:a december hälsade vi på våra kära i Ängelholm, de blev mycket glada för den stora fina . . .








jul-bocken BLÅ, han som var starkare än två.  Nu står den och hälsar alla välkomna in i stugan.








Även deras Katt som heter Sonja tyckte den var fin, den satt länge ute och beundrade julbocken.

                  Sonja är en lugn snäll kisse som snällt poserar framför kameran tills jag blir nöjd.






                   Det är mannen Stellan i huset,  som tycker om att pynta och stöka inför advent.






Hemma hos mig blir det enris i en hink, med fina bi-vax figurer, stöpta i form, köpta på
julmarknad i Hångers hembygdspark. De får pryda en byrå och inte stötas för de fäller såklart.



                                                          

                                                                Visst är änglarna söta ! ?






























                                                                    Och hjärtat likaså.






                                               Här är mer hjärtan pyntade med mossa och glädje.


Nu snöar det för fullt, jag visste att även vi skulle få vår tilldelning av den.

Må fint/ Eva














5 kommentarer:

  1. Strålande vacker stjärna och änglarna är jättesöta.
    Önskar dig en finfin vecka.
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Oj vad mysigt du fixat! Såna där stöpta änglar har jag aldrig sett..Vad läckert! *ler* Julbocken var väldigt fin att ha ute..Hade själv planerat en utegran..men väntar man till snön ÖSER ned så får man skylla sig själv om man blir utan..haha!
    Rasande söt kisse...Vita är något alldeles speciellt..*ler*
    Kram o sköt om dig...
    Ninni

    SvaraRadera
  3. Vilken fin julbock! Och katten är ju för söt! En riktig linslus! Fint julpynt har du också. Jag får ta och börja ta tag i detta med pyntet nu, känner jag, jag ligger efter.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Vad fin den blå bocken blev vid ingången! Förstår att dom blev jätteglada!! Och änglarna och hjärtat var så fina!!!
    Jag älskar ju all typ av julpyntning, fast jag har upptäckt att jag faktiskt inte har så många änglar. Dom enda är en grupp med fem små beige (inte min färg) gjorda som en liten orkester. Dom har jag i mitt lilla vitrinskåp. Varje år tänker jag att jag inte ska sätta upp dom, men jag har fått dom av min mamma och dom är faktiskt jättesöta - även om dom är lite oansenliga. Sen har man ju massor av gamla traditionsfyllda "hemska" saker som jag alltid måste ha upp, men är dom bara röda så kan jag stå ut med det! *fniss*

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.