lördag 21 februari 2015

Barnvakt åt Leonard . . . .

som är vårat kära barnbarnsbarn, och det är vi så gärna,
han är så mysig och rolig den lille krabaten.
Den 21 april blir han 2 år, stora killen alltså . . . . .



Givetvis har han egna leksaker med sig, stora legobitar till lagom
stora killar.
Men vad kan vara roligare än att få leka med gammelmormors
egna leksaker, *fniss*



Dessa 'möss' (ja det ska det liksom vara) fick jag av Jennie i julklapp,
Leonards mamma.
Jag tror bestämt att han kände igen dem, tror att de stod framme
ett tag hos dem innan de blev nerpackade . . . . .




 Inget annat var intressant bara dessa finklädda möss, hi hi hi . . . .


Det gick ett litet tag sen blev Leonard spårlöst försvunnen,
jag ropade och letade men han svarade inte  . . . . . .
Sen hörde jag ett litet prasslande,   där . . . !
han sitter under ett litet runt bord i hall-rummet,
duken hänger nästan till golvet, så inte konstigt att jag ej såg honom.
Men varför svarar du inte Leonard, han ler i mjugg, i handen har han
ett kexpaket . . . . .  *fniss*

Trevlig helg/ Eva
















9 kommentarer:

  1. Sicken liten luring! Och så härligt att kunna vara barnfria en helg! Drömmen för småbarnsföräldrar att få lite avlastning, det var bara en dröm för oss på den tiden, fick klara oss själva helt och hållet!
    Och gammelmormor kommer lillpojken säkert alltid att minnas!
    Ha en fin helg!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med barnbarnsbarn. Förstår att ni gärna passar lillkillen.
    Må väl! Kram Lisa

    SvaraRadera
  3. Så söt!!! Lika gammal som mitt barnbarn. Härlig ålder!!
    Ha en skön kväll!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Sötis din lillkille ,här blir det inga barnbarn med en kille som sitter på sitt rum hela tiden ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Undrar vem som har roligast hos er idag. Du eller Leonard. Jag tror att du är den bästa gammelmormor som finns...har fått för mig att du är ganska småbusig av dig och har väldigt lätt för att skratta, visst är det så.
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Leonard... vilken gullunge! Vilka ögon och vilket hår... han är såå söt!
    Förstår att du njuter av att få vara barnvakt... ja, för vem gör inte det!?!
    Vilken liten filur... gömma sig under bordet så där... och med ett paket kex... underbart!
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så söt han är! Självklart är det skönt och sitta lite för sig själv när man äter. Smart kille. Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka lockar! Är det inte konstigt att lockarna ofta går i arv till söner medan döttrarna ståtar med spikrak frisyr. Likaså är ögonfransar av långaste modellen ofta tillhörande det manliga könet. Å andra sidan, tjejer har ju sina knep till både lockar och fransar, för att överlista naturens gåvor. Visst är det roligt att få följa de små liven, jag har sällan möjlighet då jag bor en bit bort o dessutom inte numera är bilburen och inte barnbarnbarnets familj heller. Men när vädret blir gynnsammare i vår ska jag avlägga ett kärt besök
    Kram

    SvaraRadera
  9. Ett födgeni! Vissa talanger visar sig tidigt.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.