tisdag 17 mars 2015

Kom som du är . . . . .

brukar vi säga när det ska vara i 'enkelhetens tecken'.
Kom till oss sa Berit och Sture (sväg - svåger) på lite samkväm.
Det spontana blir roligast och bäst.
Tack gärna, jag ska bara duscha och byta om . . . .
Man vill ju gärna se något respektabel ut, eftersom man gått i lump
hela dagen i trädgården.
Skynda . . . . . klockan går . . . och gubben är redan klar . . . .
Snabbt tar jag 'inneskorna' och trycker ner dem i handväskan . . .




Skynda, skynda . . . . .
Men oj, inte vill jag komma tomhänt till dem, och inga blommor finns att plocka.
Snabbt som blixten tog jag fram en kruka och planterade tre små pensé plantor,
satte en påsk-tupp + några ägg + dekorationspärlor + en gren att sätta
fast en fjäder ifrån 'hönan Greta'.


Självklart skräpade jag ner i köket, det gillade inte Rolf som hade städat så väl.



Ja så kom vi då äntligen iväg till dem, kvällen blev trevlig med god mat och dryck.
När vi hade förflyttats till Tv rummet för att se på 'Let´s Dance och jag tittade ner
på mina fötter blev jag helt paff (snopen), jag började vrål-skratta . . . .
Hjälp *ha ha ha*
Ånej ånej, vad pinsamt, tur att det bara var ni . . . .
Är det ingen av er som sett att jag sitter med omaka par innetofflor ? !
Jag har många innetofflor men det blir aldrig för många, hi hi . . .
Det ena toffel paret har jag i tvättstugan och pannrummet, det syns väl.
Den andra som ser 'stickad ut', fick jag av BB Jennie och den har jag i Tv-soffan.
Jaha när man har bråttom blir det så här, men det händer oftast mig . . . .
*fniss*



Nej, ingen hade märkt något konstigt, det tyckte jag var konstigt . . .
Jag är en fot och ben- frysare, vill oftast ha något varmt på fötterna.

Vänta nu lite säger Sture, vi har något som passar dig perfekt.
Berit går iväg och kommer med en halsduk som hon binder om ögonen,
sen känner jag att hon sätter på mig något varmt på fötterna.

Av med bindeln, ha ha ha ha . . . .. . . Älg-tofflor !
Varsågod de här får du behålla, slit dem med hälsan, sa de,  hi hi hi . . . .



Varma och goa är de, tack tack, och Sixten jagar mig när jag går omkring i dem.
Vad kan det vara för konstiga djur som sitter på mattes fötter,
dem ska jag bita och slita i tu, så tänker nog Sixten, hi hi hi . . . . .




Ser ni vad detta är för något ? !



Ja precis, en 'papegoja' tulpan, helt fantastisk vacker.


De som håller på att korsa olika slags tulpaner har gjort något speciellt.
Jag tycker dessa tulpaner var otroligt vackra.
Jag tänkte ta dem ifrån Berit, men hon hade ju fått dem av Sture.
Hon älskade dem också.


Tisdag har varit en skön dag i trädgården, med en lång-fika på altanen
tillsammans med goa grannen Britta.

Må väl/ Eva




















11 kommentarer:

  1. Söta älgtofflor! :-)
    Vilken läcker tulpan! Den var riktigt snygg och vårig!
    Ha det så skönt i vårsolen.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Tihi, vilka söta skodon du fått,. Dem får du slita med hälsan! Papegojtulpanen har jag aldrig tidigare sett, den var riktigt maffig!
    Såg idag i butiken att påskpyntet kommit fram. Själv plockade jag videkissar igår, tidigt för att vara här.
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Ha ha ...vilka roliga tofflor! Såna kan jag inte ha här hemma...de skulle bli helt gråa och fulla av damm. Det är verkligan dags för en ordentlig städning denna helgen. Underbart vacker tulpan.
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram / RosMarie

    SvaraRadera
  4. Ja du, det är tur att jag hatar att ha nått på fötterna inne - annars hade jag nog gjort likadant många gånger. *fniss* Men jag vill alltså gå i strumplästen TROTS att jag också har iskalla fötter. Så när jag till slut kryper till kojs är jag tvungen att sätta på mig mina "sängsockor", annars kan jag inte sova! Ja, man är nog lite tokig.....
    Den där tulpanen är otroligt vacker. Jag tror att jag satt en sån i höstas i en av pallkragarna - eller också var den vit-rosa-grön, men papegoj det var det och det har kommit upp massor av nysatta tulpanskott i två av lådorna.(Fast jag egentligen inte skulle ha några tulpanlökar förra året, men jag kunde inte låta bli.) Jag ska INTE kolla vad det är jag satt, utan bara bli förvånad - och glad - när dom slår ut!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. I brådskan kan vad som helst hända från en kvarsittande papiljott till något omaka. Jag hade en knästrumpa sittande kvar i ett långbyxben en gång och den ramlade förstås plötsligt ut helt oväntat bland en massa folk. Mest skratt blev det en gång när jag var påtjänsteresa till New York och jag och en kollega fick lite tid över. Vi gick in i ett supermarket och handlade några småsaker och promenerade sedan vidare. Flera kvarter bort kom min kollega på att hon fortfarande hade en kundkorg hängande över armen.Vi skrattade så vi knappt kunde gå!!
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
  6. Ha ha! Tack för att du roade mig. Kram Bosse

    SvaraRadera
  7. Så fina inneskor du har. Det är väl att stödja de som har down syndrom att ha olika sockar på fötterna, jag har precis för mig att det har stått på face book om detta. Klart att du stödjer de barnen.
    Mycket fina tulpaner, och vilken fin blomgrupp du fick ihop så där i en höftvändning.
    Njut i det fina vårvädret. Jag ska väl se om Elsa ska vakna till liv så vi kan ta morgonpromenaden.
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  8. Hahaha!Det är lite Pippi Långstrump över dig. Hon hade omaka strumpor och du har omaka skor. Men huvudsaken är ju att du inte frös om fötterna. Kram

    SvaraRadera
  9. Kul att ni knde komma med så kort varsel! Tofflorna fick du för jag tänkte att det skulle bli lite lättare för dig att hitta två likadana nästa gång!! Tulpanerna är lika fina än och även Eran vårplantering! Ha det gott kram Berith o Sture

    SvaraRadera
  10. Lustig!
    Die Pantoffel als Elche passen sehr gut zu der Frosch Mütze. :-)
    Es wird schon gegrillt......im März?
    Meine Rose im Hof ist eine Ramblerrose, sie heißt: Chevy Chase.
    Ich wünsche dir weiter einen schöne Zeit
    mit grillen, Besuchen, schönem Wetter
    und ganz viel Gesundheit.

    Roligt!
    Den toffel som älg passar mycket väl med grodan hatt. :-)
    Det är redan grillad ...... mars?
    Min ros på gården är en Ramblerros, säger hon: Chevy Chase.
    Ha en trevlig tid ytterligare
    med grill, besök, fint väder
    och en hel del av hälsan.
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  11. Vilken mysig kväll ni fick och suveräna tofflor fick du också :)

    Kram Maidi

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.