måndag 10 augusti 2015

Det händer ofta . . . .

att vi gör som grodorna, unnar oss ledigheten titt som tätt.
När solen står som högst på himlen försvinner vi till skuggan
och bara latar oss.
Men framåt kvällen DÅ . . . blir det lite mera fart på oss, *fniss*



Livet som pensionär innebär att det inte finns några måsten.
Man gör bara det man vill och inget mer, det är så skönt.

Den här grodan fick jag nyligen av Rolf, den passa mig perfekt.
Jag är ju en grod-samlare och blir glad för varje ny groda.
Lat-grodan är stor - liten som en nyfödd bebis.


Må väl ni också / Eva
















9 kommentarer:

  1. Visst är det ibland skönt att lata sig, men herregu´ vad trist det är när man måste! Inget kul alls!!
    Just nu är det dock så skönt väder att jag kunde ta ut datorn till altanen och sitta där i skuggan och njuta. Får inte sitta i solen.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack för din kommentar.
    Vilken härlig groda ! Jättefin. Javisst är det skönt att göra ingenting ibland . Ligga som grodan och filosofera.

    Lekstugan byggde maken 1985 till våra döttrar, så himla roligt nu när den kommit till användning igen. Selma som är tre år älskar att vara där o leka.

    Ha det så gott i sommarvärmen
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Sötgrodor, men du, blir du en prinsessa om man pussar på dig då? En prins kan du ju inte bli, eller är det möjligen så att du bara samlar på prinsar...nä jag menar grodor? Min mamma samlade på ugglor och på loppis ser vi ofta folk gå omkring längs hyllorna med en sökande blick, då har dom något samlarobjekt som dom hoppas finna. Jag samlar egentligen inte på nåt men har allt några flodhästar i min ägo...
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samlar du på flodhästar !
      Jisses, de tar stor plats, *fniss*

      Radera
  4. Men så fin groda var får man tag på en sådan ,ja du kanske inte vet att jag samlar på sådan grodor till trädgården ,kramen Nette

    SvaraRadera
  5. Fin groda!

    Jag har lite för många år kvar i arbetslivet för att längta till pensionen, men det låter ju onekligen lite skönt. Särskilt den här årstiden. :)

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga grodor!
    Pensionärslivet låter fint - så länge man får vara frisk! Har ju några år kvar, men hade gärna haft pension nu... Det finns ju sååå mycket kul att göra!
    Hoppas du har en skön sensommardag och njuter av solen i fulla drag!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Härligt att göra som man vill! Du, Rolf och grodorna :)
    Och det är ju så skönt att göra ingenting, och sen vila lite därefter.
    Må väl ! Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig liknelse mellan oss och grodor, jag har inte tänkt på det så, men det stämmer faktiskt! :-) Jag gillar också grodor och har fullt sjå en del dagar med att flytta på dem som inte begriper att de inte kan sitta i fullt solsken mitt på dagen. Hundarna tycker också att grodor är spännande, men jag har lärt dem från små att de inte får bita eller vara för närgångna. Däremot brukar de nosa väldigt försiktigt på grodorna, det är det svårt att få dem att låta bli :-).

    Vilka underbara rosor ni har i er trädgård, klängrosorna är fantastiska!

    Ha en fortsatt fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    PS. Du har rätt i att bilden i headern är från Visby :-).

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.