lördag 24 december 2016

God fortsättning på julens alla glada dagar . . .

och alla julmatrester som blandas lite varje dag.
Man varierar maten men ändå blir det typ samma, både gott och tjatigt.
<<<
Det blir mer 'grönt' på julbordet hos oss för varje år, jag gillar det
men många av våra barn vill ha det traditionella julbordet.
Då får mor i huset ändra lite på det konceptet, hi hi . . .
Mycket av maten fryses ner till andra dagar,
och sen trollar man ner grönsaker
i 'resterna' och det blir nya
recept.

I stället för blommor på bordet blev det en egen juldekoration,
som passa både stora och små.
Våra Barnbarnsbarn Leonard och Ofelia uppskattade 'tomte-världen'.
Sen fick de ta hem en sådan bricka.
<<<


Ofelia gillade inte tomten och var mer intresserad av paketet än själva innehållet,
hi hi hi . . .
Leonards bästa julklapp var denna T-shirt
hi hi . . .
Det blev mycket som skulle packas in i bilen på hemfärden.
Jennie undrar vad tomte-landet ska få plats.
<<<
Helst plötsligt blir det otroligt tyst i huset,
man hör mössen dansa på vinden, hi hi hi . . .
<<<
När 'trafiken' av gäster till oss har lugnat sig, blir det mer blogg skriv.
I år blev även vi väg- trafikanter, 'de' vill inte ligga på vägarna så då var det vår tur.

Kärlek och frid till folket.
Eva










8 kommentarer:

  1. Önskar er en god fortsättning!

    SvaraRadera
  2. Ett sådant härligt tomteland!
    Ja, gamla traditioner blandas med nya - också då det gäller mat - och bra så!
    Skön fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  3. Ha en fortsatt härlig julhelg! Ser så mysigt ut på dina bilder med alla barn och klappar.
    Kram RosMarie

    SvaraRadera
  4. Vilken fin jul ni hade tillsammans. Brickorna med tomtar och mossa var jättefina.
    Ha en fortsatt fin julhelg.

    SvaraRadera
  5. Vilket mysigt tomteland du gjort. Eller mysiga kanske? Härligt med julafton och glada barn. Här gick den också bra, och idag var det tillbaka i jobbekläderna igen. Ledigheter går fort!
    Ha en fin fortsättning på veckan.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  6. Nu är den riktiga julen över! Det kan bli lite mycket ibland, men i år har vi - läs jag - verkligen snålat in på julmaten. Och du skriver att ni har mer och mer "grönt" vilket jag också försöker med. Varje år gör jag en ny rätt med grönsaker, men det är inte många som passar alla. I år gjorde jag stuvad grönsallad - som jag ätit upp själv. Tyckte det var jättegott, men som sagt det var bara jag som åt av den.
    Däremot gjorde jag en vitkål, chili, cremefraiche & sesamssallad förra året och den gillar faktiskt alla. så nu får den vara kvar, fast vi brukar äta den ganska ofta året runt faktiskt!
    Den goda skinkan har vi nu ätit av 5 dagar, så nu börjar jag tröttna. Även om jag försökt göra olika rätter av den. Så nu får det bli nåt helt annat till middag i morgon.
    Jag ringer nån dag, så kan vi prata lite!!
    GOD FORTSÄTTNING
    Susie

    SvaraRadera
  7. God fortsättning själv! Det låter som om du har haft en fin jul. Jag har haft det bra, men i dag känns det skönt att inte ha några saker "på schemat" och att bara få vara alldeles för mig själv.

    Ha det så fint!
    Solsken
    Linda

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.