tisdag 25 april 2017

Hej jag heter Ludde . . . .

och är en blandras av Bichon Frise' + pudel.
Min näsa har ett mönster av ett hjärta.
<<<
 Ibland har jag svårt att hålla mig vaken.
Visst är jag väl gullig . . .
<<<
 Vi är fem syskon, tre svarta och två vita,
mamman är svart och pappa är beige.
Det är mammans svans som är yvig och min svans har en en svart fläck.
<<<
 Att busa och bitas är det roligaste vi vet,
husse och matte måste skaffa bit-leksaker till mig annars . . . .
<<<
Små vassa tänder har vi förstås.
<<<
Jag kommer säkert att sakna mina syskon,
men jag ska få en kattunge som kompis, så matte får fullt upp snart.
<<<
Jag hade tänkt lura er bloggvänner och läsare med att visa upp min Ludde,
men riktigt så fläckig är inte min lilla vovve och inte blir han så stor heller.
Det står på skylt att  'rör inte skylt figurerna', vem kan låta bli . . .

Den 11 Maj ska vi hämta hem våran Ludde.
Hälsningar/ Eva












29 kommentarer:

  1. Så mysigt ni ska få det med er lilla bebis, för visst är det en bebis i hela livet.
    Jag väntar med spänning hur ert liv kommer att se ut med lilla Ludde.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken liten sötnos, tänk vad han kommer att bli bortskämd hemma hos dig. Och mycket kärlek och värme kommer han att få av dig, för det sprider du ut överallt där du går fram.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilken liten goding! Jag är allt lite avundsjuk. Lycka till med tillökningen. Kram

    SvaraRadera
  4. Så underbart söt! Du kommer att ha mer än fullt upp, både hund och kattunge =) Men det blir säkert bra! De sover ju några timmar varje dag, har du tur så sover de i skift! Ha en bra eftermiddag. Kram

    SvaraRadera

  5. Men så sött, jag blev på riktigt sugen på liten rackare. ♥♥♥

    SvaraRadera
  6. Åh vilken liten goding!! Helt klart är det livsfarligt att åka och titta på valpar och kattungar, haha. Så det är förbjudet område för oss numera.
    Ha en fin kväll i kylan.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  7. Redan 11 maj! Oj då så liten han kommer vara. ❤

    SvaraRadera
  8. Så kul med hundbebis .Här är det tomt efter Selma vi fick hem hennes aska nu så vi ska ta den med till holmen då vi far dit ,det var ju hennes favoritställe . Hoppas ni får ett bra liv med vovven ,kramen Nette

    SvaraRadera
  9. Åh, vilken söt liten goding!!!!! Nu får ni fullt upp här i vår.
    Ha det så gott i aprilvädret!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  10. Jadå så gullig då. Sveas kusin. Så roligt det ska bli.kram lilla msmma

    SvaraRadera
  11. Han måste sova jämte dig glöm inte det💗

    SvaraRadera
  12. Vilka bedårande små ulltussar! Och våren är absolut bästa tiden att få hem nya "pälsklingar". Jag blir alldeles matt av (snäll!) avundsjuka! Lycka till med gullepluttarna!
    Kram från norr!

    SvaraRadera
  13. Så mysigt att få en ny liten fyrbent familjemedlem! Djurungar är bedårande. Lycka till med söta lilla Ludde :D

    Ha en fin dag! Här strålar solen äntligen :D
    Kram
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hälsningen. Jo, solen skiner här också :D

      Ha det så gott!
      Linda

      Radera
  14. Helt bedårande, ljuvlig, söt, fantastisk liten ulltuss! Jag gläds med dig och är bara lite (suck) avundsjuk. Du kommer helt enkelt att ha fullt upp ett tag framöver efter den 11 maj :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Men kära nån vilket underbart nystan! Han ser ut som ett gosedjur o det är ju inte långt från sanningen!!! Vilken sommar ni kommer att få, o Ludde liten får lära sig husbilsliv? Har ni planerat att skaffa hund länge? När hade ni senast hund? Nyfiken i en strut, jag vet....härliga raser i den lilla kroppen, pudeln som är så klok och bichonen som är så söt...Nu får du bråda dagar kan jag lova. Bara att lära Ludde att inte gräva upp mattes planteringar, gosch! Lycka till med nya familjemedlemmen som kommer att bli såå älskad! Kramiz

    SvaraRadera
  16. Jag förstår att ni ser framemot den 11 maj och att få hem er lilla Ludde! Han är go som bara den.
    Nu får ni "småbarn" i hus och ingen dag blir den andra lik, full av liv från morgon till kväll och långa promenader.
    Lycka till med Ludde-raringen!
    Karin

    SvaraRadera
  17. Hej Eva, danke für deine Kommentare und willkommen Ludde!
    ich kann verstehen, das du dich auf den 11. Mai freust, wenn er endlich zu dir kommt.
    Und du warst in Kalmar und auf Öland. . Wir fahren in gut 2 Wochen nach Öland, aber im Mai wolltest du ďoch mit deiner Tochter nsch Berlin?
    Kram Marlise

    SvaraRadera
  18. Åh så vansinnigt söt Ludde är! Speciellt med den där svarta fläcken på svansen!! Det är inte många dagar kvar nu tills han kommer hem.....kul!!!
    Visst har dom hemska små sylar som dom bits med, men man står naturligtvis ut med det eftersom man älskar dom små liven. Vi har ju inte haft någon valp sen Penny, men hon bet på precis allt; Skor, strumpor, fingrar, kläder och väggar! Det senare var kanske det som var värst!!
    Hon var fruktansvärt vild och Rolle var så vansinnigt trött på henne att han sa att han skulle skaffa sig en "egen hund". Dom gillade inte varandra alls i början. Det hela gick dock över när Rolle till slut visade henne vem som bestämde, hon behövde lite disciplin. Alltså att han sa ifrån på skarpen - och sen var husse Pennys gullgris. Så kan det gå.....
    Det här med drömmar är konstigt, men just den där jag hade var inte som en dröm utan mer som en återblick till vad som hade hänt 13-14 år tidigare. Mer som en film faktiskt. Mycket underligt - men det var jättekul att komma tillbaka till Norrga Kvarn och lunchen samt prommisen blev jättetrevliga. Först därefter började min förkylning blomma ut och jag har varit riktigt dålig - och är fortfarande - så det var tur att vi inte åkte på tisdagen. Då hade jag inte grejat det.....
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  19. Vilken söt vovve han är eran Ludde! Jag förstår att du väntar och längtar nu!

    SvaraRadera
  20. Snacka om sötchock! Jag antar att du kan Lilla Ludde-visan "Här kommer lilla Ludde håhåjaja, bärandes på en kudde håhåjaja, här kommer Luddes mamma håhåjaja, bärandes på detsamma håhåjaja osv"
    Inte många dagar kvar nu till ulltussen kommer... det blir nog fullt upp.
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  21. Ååååhhhh! Vilken härlig liten Ludde ni väntar på! Gratulerar till nya familjemedlemmen! Och en liten kattunge snart också. Då är det slut på lugnet det närmaste året eller så... ;-) Lycka till med dem! Hoppas att de kommer att gilla varandra. Jag får försöka titta in lite oftare så jag inte missar några goa bilder.

    Fina Irlandsbilder i förra inlägget! Det var rejäla träd!

    Hoppas at tni får en fin Valborgshelg!
    Aprilhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Tack för din fina kommentar hos mig. Ja, snart får vi lägga in en protest☺️ Inte roligt med det här vädret!
    Men en sån liten sötnos!😍 Åhhh som ni måste längta efter att få hämta hem honom!
    Nu håller vi tummarna att det inte regnar,blåser och är kallt hela valborgsmässohelgen.
    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  23. Söt som en liten valp ska vara! Ser nästan ut som ett gosedjur. Jag lovar: nu blir det fullt upp ett tag. Från 11 maj och framåt!

    SvaraRadera
  24. Hahaha typiskt morsan då att hålla på o pilla på saker man inte för röra.
    Ludde e finast. Vi kommer älska honom allihop. Jag kommer låna honom varje dag. /Knatten

    SvaraRadera
  25. Nämen skall ni skaffa hund - va roligt! Och kisse med, det blir mysigt! Vad söt han är, ljuvlig liten Ludde! Är kissen utsedd också, eller väntar ni lite med det?
    Kram o lycka till med vovven!

    SvaraRadera
  26. Här är det soligt men riktigt ruggigt kallt, ingen vår precis. Men det är nog tur för nu är vi båda två förkylda. Rolle är inne på 3:e dagen, själv är jag på 9:e!! Det enda jag orkat göra är att öppna och stänga i växthuset, samt bära ut och in dom växter jag fick hem från Öland och hämtade hos våra vänner i fredags. Vågade inte låta dom stå ute - och det var nog tur, för det var -5 på natten!
    Förstår att ni är spända och väntar, men nu är det inte långt kvar. Sen får du ta MASSOR av bilder och lägga ut. För du vet ju att valpar sover mycket och då hinner du med att göra lite annat än att kela med gullgrisen Ludde!!!!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  27. Men hjälp så söt han är! Jag blir alldeles lycklig bara av att se bilderna. Det måste vara ljuvligt med en liten valp. Nu ser jag fram emot fler bilder på honom.
    Kram!

    SvaraRadera
  28. Cute and sweet white dog.
    I love dogs, they are the most wonderful animals.
    Beautiful pictures of Eve.
    Greetings.

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar så blir jag glad.